emma

så mycket roligt. så lite tid!

20071115

"se espadan, klingan så smal"

Måste lugna ner mig lite. Ilskan i kroppen är destruktiv och ärligt talat inte särskilt motiverad.

Men då händer det ibland roliga saker... Det händer ju ibland att man hör en låt som man inte har hört på länge och som man har minnen till. Det brukar för det mesta vara poplåtar från mitten-slutet av nittiotalet men här sitter jag och lyssnar på "SR Klassiskt" och hör till min stora förvåning en låt ur Carmen som jag har sjungit i en Carmenföreställning. Det var på mellanstadiet och jag sjöng i musikskolekör och en konsertversion av Carmen skulle spelas i Karlskoga och det var en bit som skulle sjungas av små militärpojkar (eller nåt sånt) och då fick vi sjunga. Mitt hittills enda framträdande i operavärlden. Men tänk vad kul att höra det igen! Har inte hört det sen dess. Nu blev jag lite glad och kanske kanske kan jag till och med ta steget upp, från datorerna i källaren till biblioteket och läsa om bäckenbottenmuskulaturen.

1 Comments:

At 18 november, 2007 22:14, Anonymous Anonym said...

Du vet att du är tvingad att komma på Kattes uppsättning av Carmen i april? bra. För du ska se mig sjunga!

 

Skicka en kommentar

<< Home