emma

så mycket roligt. så lite tid!

20071110

konsert

Nu är jag på radio igen....den här gången var min insats att vara tyst. "Försök undvik att hosta. Om det är nödvändigt gör det så diskret som möjligt." Ni blir säkert stolta över mig när jag berättar att jag inte hostade en enda gång! Men det var det andra som gjorde. Varför måste man hosta när man inte får? Det är som när man har steril- eller äckliga handskar på sig. Det kliar i ansiktet! Garanterat! Det är ju inte som att man hostar när man har föreläsning, eller kliar sig i ansiktet hela dagarna i vanliga fall.

Den stora händelsen var en konsert med Sveriges Radios Symfoniorkester i Berwaldhallen. Det höll på att gå åt skogen när vi upptäckte att vi skulle ha hämtat ut biljetterna i måndags....det hade vi ju liksom inte gjort, utan mer tänkt att vi kunde göra det innan konserten. Buhuu! Men nya biljetter införskaffades och vi hade sån tur! Vi kunde nästan inte ha suttit närmare fagotterna! Över scenen. En rad längre fram och två platser längre till vänster, så hade vi varit allra närmast av alla i publiken.

Bra musik. Ligger på P2:s trettiodagarsarkiv. Kan rekommenderas. Mycket fint blås i första. Och fler blåsare i andra. Typ tusen horn (nio). Och TRE fagotter och tre oboer och tre klarinetter. Alldeles för många kompare (stråkinstrumentalister) som vanligt. De dränker ju nästan de rikti...blåset!